EEN ZANGREÜNIE IN HET VERSCHIET?

Met de aanloop naar de viering van het 70-jarig bestaan van het Jacobuskoor in 2016  hebben destijds veel gastkoren een optreden in de RK kerk verzorgd. Een optreden om de toenmalige eucharistievieringen op te luisteren en hiermee voor Jacobuskoor ruimte te geven te repeteren voor het jubileum.

Het was een geweldige periode van saamhorigheid tussen alle zangers van de koren die meededen. Het samen met zoveel mensen zingen was een pracht ervaring.

Bij de evaluatie vroegen we ons af hoeveel mensen er in al die (20 of 30) jaren achter ons eigenlijk gezongen hebben in de RK kerk van Fijnaart.

Hieruit is het idee, en de wens ontstaan om al die zangers eens terug te zien en misschien nog eens éénmaal samen te zingen….. het idee van een reünie is geboren……….

Van kinderkoor naar jeugd- en jongeren- en ritmisch-koor of van dames- en herenkoor tot het gemengd-koor, we willen ze allemaal terugvinden om uiteindelijk een zangrenunie organiseren. Dat zou geweldig zijn!

Het Jacobuskoor is dan ook opzoek naar deze zangers en hopen dat zij het leuk vinden om samen, jong en oud eenmalig in een reüniekoor te vormen om samen te zingen en oude bekenden weer te ontmoeten.

Een reünie is niet alleen ‘zo maar leuk’ maar geeft mogelijk een stimulans voor jong en oud te (her)ontdekken dat samen zingen leuk is.

We hopen dat oud leden/ zangers zich enthousiast  aanmelden voor dit evenement en het ook doorgeven aan zangers van weleer die niet meer in Fijnaart wonen.

Aanmelden via jannevanham@home.nl