Katholiek worden

OVERWEEGT U OM KATHOLIEK TE WORDEN ?

Wilt u gaan ervaren dat God van u houdt, zoals u bent? En dat u zelf daarop een antwoord kan gaan geven? Wilt u kennismaken met Jezus, de Zoon van God? Jezus, die sprekend op zijn Vader lijkt en ons leert hoe we echt gelukkige mensen kunnen worden? Namelijk door God lief te hebben én je naaste zoals jezelf: door niet jezelf als middelpunt te zien maar op Gods liefde te gaan vertrouwen en vandaar uit je naaste liefhebben zoals jezelf. Wilt u leren bidden dat Gods Geest U daarbij helpt?

Wilt u kennismaken met de Evangeliën waaronder de  prachtige gelijkenissen van Jezus, zoals die van de Verloren Zoon en daarmee Gods barmhartigheid leren kennen? Wilt u het sacrament van het Doopsel ontvangen en daarmee aangeven dat u kind van God wilt worden? En daarna kennismaken met twee vervolg sacramenten: het Vormsel en H. Communie?

Voelt u zich dus in uw hart  aangetrokken om op weg te gaan om God en zijn Zoon Jezus te leren kennen? De sacramenten te ontvangen en opgenomen te worden in de parochie gemeenschap? Om daar, met mede leerlingen van Jezus, verder te werken aan geloofsverdieping?

Maak dan een afspraak met onze pastoor Maickel Prasing, pastoor@bernardusparochie.nl  of via het secretariaat: 0165- 330502, op werkdagen in de ochtend. In een gesprek met hem wordt gekeken wat voor u de beste aanpak zal zijn voor de geloofsvoorbereiding.