Conferentie Missionaire Parochie

6 april 2024

Op zaterdag 6 april 2024 vindt in Veenendaal weer de landelijke conferentie over “De Missionaire parochie” plaats. Het is echt een belevenis om met gelovigen uit heel Nederland bijeen te zijn om naar mooie ontwikkelingen in onze kerk te luisteren. En om met elkaar erover in gesprek te gaan en te bidden. Je krijgt er nieuwe energie van om in de eigen parochie er gezamenlijk mee aan de slag te gaan. Gericht op het met en door parochianen op weg gaan naar een Missionaire parochie.

Het Thema van de Conferentie is: ‘Volg Mij!’ Met slechts die twee woorden riep Jezus 2000 jaar geleden zijn leerlingen. Dat geldt ook vandaag voor ons als parochianen. Tijdens de Conferentie zal worden ingegaan op de betekenis daarvan voor ons en hoe dat ons leven kan gaan veranderen.

Aan de Conferentie van vorig jaar hebben we met zo’n 15 personen uit de Bernardus- en Immanuelparochie aan de Conferentie deelgenomen. Voor wie dit keer ook wil deelnemen zie meer info op de website van De Missionaire Parochie

Frans van den Bosch, pastoraal assistent