Geloofsgesprek met bisschop Liesen

‘God is niet in je hoofd te vinden, maar in je hart’

Op 10 december 2023 om 9:45 uur, zond KRO-NCRV op NPO2 het Geloofsgesprek uit met onze bisschop Liesen. In gesprek met Leo Fijen gaat de bisschop onder meer in op hoe hij persoonlijk terugkijkt op de periode van ernstig ziek zijn en wat hij ervan geleerd en ontdekt heeft. Voor parochianen is het mijns inziens een mooi, leerzaam en inspirerend geloofsgesprek.

Zo merkt onze bisschop op: “ Ik heb mogen studeren, heb dingen mogen leren en vind het heerlijk om die door te geven. Maar er is géén studie nodig om vanuit je hart te leven. En het hart is wel waar het echt om draait. En wat God van ons zoekt is niet alleen maar het verstand, maar het hart, en dat als eerste.”

De bisschop wijst er met nadruk verder op dat God in ons hart woont. Daar moet je dan ook geraakt worden, in je binnenste. Dat zet je in beweging en in de ontmoeting met je naasten wil je die ervaring en kracht vanbinnen, net als Jezus heeft voorgeleefd, gaan delen.

Op weg gaan naar een naar buiten gekeerde kerk, c.q. Missionaire parochie, biedt dit geloofsgesprek voor ons als parochianen een zeer waardevol perspectief. Het geloofsgesprek is te zien via de onderstaand link naar de Bisdom website.

Frans van den Bosch, pastoraal assistent

Terugkijken: Bisschop Liesen in het Geloofsgesprek – Bisdom Breda