Berichten uit Cluster Oost

Hebt u berichten voor cluster oost?
Stuur ze naar weboost@immanuel-parochie.eu

• ADVENTSVIERING en KOFFIECONCERT OP 11 DECEMBER IN LANGEWEG EEN SUCCES!
  • MAANDELIJKS KOFFIE-UURTJE OP ZONDAGOCHTEND IN ONS STEDEKE IN LANGEWEG

—————————————————————————————————

ADVENTSVIERING en KOFFIECONCERT OP 11 DECEMBER IN LANGEWEG EEN SUCCES!

Bomvolle sportzaal De Waai in Langeweg
Degenen die er niet bij waren hebben heel wat gemist! Dat was de gezamenlijke conclusie van de organisatie van de gecombineerde adventsviering en concerten van twee Langewegse muzikale gezelschappen fanfare Muziek Veredelt en (smartlappen)koor Chanson de la Vie.

Zondagmorgen 11 December om 10 uur startte de adventsviering, voorgegaan door pastor Mariëlla Bossers, met ruim 25 kinderen en dik 100 belangstellenden. De kinderen openden met engeltjes en kaarsjes de 3e zondag van de adventsviering.

IMG_7738 copy

Er werd ingegaan op de Langewegse samenleving, lief zijn voor elkaar en de prachtige Kersttijd met veel familiaire aandacht en niet te vergeten de geboorte van kindje Jezus natuurlijk.

Tijdens de pauze na de viering was er volop koffie en koek. Vervolgens beet Chanson de la Vie met een prachtig optreden, enkele nummers met Kerstmutsen op, de spits af, waarin ze verschillende kanten van hun brede repertoire lieten klinken.

De tweede pauze bracht wederom gratis drank, maar deze keer was er fris en alcoholische drank te nuttigen. Muziek Vedelt bracht vervolgens heerlijke hapjes voor het enthousiaste publiek en verzorgde daaropvolgend een spetterend optreden, eveneens uitblinkend in diversiteit. Beide orkesten lieten uiteraard daarbij de Kerstsfeer zeker tot recht komen.

Als klap op de vuurpijl brachten vervolgens Muziek Veredelt en Chanson de la Vie samen nog enkele nummers ten gehore, waarbij eenieder wel extra genoot van het afsluitende kerstnummer. Kortom: de sportzaal tot de laatste stoel bezet, de koffiekopjes allemaal gebruikt, heerlijk hapjes en een enthousiast publiek. Daar kunnen ze op Langeweg weer met een bijzonder goed gevoel op terugkijken!

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

MAANDELIJKS KOFFIE-UURTJE OP ZONDAGOCHTEND IN ONS STEDEKE IN LANGEWEG

Sinds de sluiting van het kerkgebouw in Langeweg, organiseren enkele vrijwilligers (Ine Corstiaensen, Bart van Gils, Wies van Minderhout, Theo Schouwenaars, Olaf Surewaard en
Ad van Geel) iedere 2e zondag van de maand om 10.00 uur in ‘Ons Stedeke’ een bijeenkomst waarin één van de vrijwilligers een korte overweging verzorgt.
Besloten is vanaf januari 2017 de bijeenkomst te verzetten naar de 4e zondag van de maand. Op de 2e zondag van de maand is er al veel te doen in ‘Ons Stedeke’.
Iedereen is dat uur harte welkom. Naast dat we gezellig enkele bakjes koffie (of thee) drinken met koek, buurten we vooral gezellig, wisselen we de laatste Langewegse, regionale en/of andere nieuwtjes uit. Ook voor nieuwe inwoners van Langeweg is dit uur een prima manier
om eens met (andere) dorpsgenoten kennis te maken.

U bent meer dan van harte welkom!